Col·lapse de bon matí
Com demana el tòpic, el matí és
radiant amb la llum suau d’un dia clar de primavera, tot i que el pronòstic
dona aigua, quan el professor explica als seus alumnes de batxillerat alguns
conceptes sobre la Teoria del Col·lapse i per fer-la més intel·ligible (malgrat
saber que els aclariments solen distreure l’atenció sobre el tema principal) exposa
els orígens de la paraula col·lapse que prové del llatí clàssic ‘collabor’,
verb prefixat del deponent ‘labor, labi‘, que significa relliscar,
caure, enfonsament o batacada...
Llavors, l’alumne més avantatjat
de la classe, que trau deu en totes les matèries perquè els professors no poden
posar-li onze o quinze, en escoltar la digressió exclama que per a “col·lapse”
el seu, profe, que després de desdejunar, sempre amb presses i corregudes
perquè ma mare, com sempre, em desperta tard i mal i no tinc temps ni per a
rentar-me la cara, només eixir al pati he provat d’arrencar la meua moto i va i
resulta que la roda de darrere estava punxada perquè ahir per la vesprada
anàrem a fer una mica de motocròs per la partida de l’assut, ja saps on et dic,
no? -sempre tracta de tu els professors com a mostra de camaraderia entre
discents i docents-, total, que m’ha calgut demanar-li, a ma mare, que em
portés a l’insti en cotxe, i ací estic.
Ara, interrompuda l’explicació
que procurava donar sobre la teoria esmentada el docent té dues opcions: o recrimina
el seu alumne per haver col·lapsat la classe perquè sí o ho deixa córrer
i continua la classe sense donar-li més importància. La classe espera la seua reacció,
i sense saber molt bé per què, opta per la segona opció. Diu:
- No sabia que per acudir a la
meua classe t’havia calgut vèncer més obstacles que Moisés quan guiava el seu
poble a través del mar Roig...
Es fa un silenci espès. Els
alumnes el miren expectants. Instants d’incertesa. Sembla que no han comprés
allò del tal moisés i no sé què d’un roig... els de religió catòlica tampoc. El
professor aclareix:
- Vull dir, açò teu sí que és una
aventura i no la de Frodo Bolson...
I llavors, sí, tota la classe
comença a riure de bona gana. A fora, el dia primaveral continua d’avançar vers
el mig-dia.

Comentaris
Publica un comentari a l'entrada